Parkmuseerne

Statens Museum for Kunst, Rosenborg, Statens Naturhistoriske Museum, Filmhuset, Davids Samling og Den Hirschsprungske Samling

Forrige projektNæste projekt

Seks af Danmarks førende museer var blevet enige om at profilere sig sammen for at tiltrække flere gæster og cirkulere gæsterne imellem sig. Fordelene var ligetil, men løsningen var udfordrende: Hvordan skaber vi et fælles brand med en stærk identitet, der samtidig understøtter seks meget forskellige museumsprofiler?

Derfor henvendte de sig til 2+1 Idébureau med henblik på at få udarbejdet en fælles kommunikationsstrategi- og brandplatform med tilhørende identitet og markedsføringskoncept. Resultatet blev et fælles brand, Parkmuseerne, som konstaterer, at København har fået et nyt og samlet kulturområde.

For at understrege Parkmuseerne som kulturområde er brandet udfoldet i et nyt oplevelseskort og i skiltning i byrum og parker, der trækker hver enkelt museum frem og indrammer hele området. Parkmuseernes grønne banner indikerer, at du er ankommet til museumsområdet, og det individuelle banner viser hvilket museum, du nu står ved. Mens sloganet ”På den anden side af parken …” peger på, at Parkmuseerne altid tilbyder flere oplevelser i området.

2+1 har samarbejdet med All The Way To Paris omkring den visuelle identitet, markedsføringskonceptet og udfoldelse af markedsføringen i form af bl.a. film og web.

Gå til hjemmeside

Vil du vide mere?

Kontakt kreativ diretør Morten Kold:

mk@2plus1.dk, 31 38 42 97

Parkmuseerne Introductionsfilm from 2+1 Ideas Agency on Vimeo.