Odense - at lege er at leve

Odense Kommune

Forrige projektNæste projekt

”At lege er at leve” er overskriften for den vision, der skal gøre Danmarks tredje største by til en hovedstad for leg og kreativitet. Leg er en stærk og unik identitetsmarkør, der adskiller Odense fra alle andre byer i Danmark. Odenses brand er et udråbstegn, der vil noget.

I den visuelle identitet og markedsføringen er det også netop modet og viljen til at gøre tingene på en anderledes måde, der skinner igennem. Udtrykket er moderne og innovativt. Det er ikke Odense, som man kender den eller forventer at den skal se ud, der toner frem på nethinden. Det er et nyt o-d-e-n-s-e, der er ved at tage form. Den gennemgående strategi i branddesign såvel som markedsføring er at gøre leg nærværende på tværs af målgrupper. Det gøres ved at løsrive legen fra barnets verden for i stedet at fokusere på leg som evnen til at tænke ud af boksen.

I Odense har man fra starten arbejdet inkluderende med branding af byen, og det åbenhjertige og inviterende, der kendetegner legen, er også tænkt helt ind i det nye brands kerne. I stedet for at skabe en traditionel brandidentitet, der altid er den samme, optræder Odenses logo som bymøbler, installationer og interaktive projektioner, hvor borgerne selv kan bygge videre med logoets former på en måde, der
passer til byens liv.

Odense har fået et brand, der siger ”kom og vær med” snarere end ”her er jeg”.

Vil du vide mere?

Kontakt kreativ diretør Morten Kold:

mk@2plus1.dk, 31 38 42 97

Relaterede cases

Dansk Arkitektur Center RENOVER