Københavns Borgerservice

Københavns Kommune

Forrige projektNæste projekt

Københavns Borgerservice er dér, hvor kommunen møder borgerne. I takt med digitaliseringen af den offentlige service, er det en løbende udfordring at skabe nye rammer for den serviceoplevelse man giver borgerne.

Københavns Borgerservice omfatter borgerservicecentre, borgerserviceenhederne på bibliotekerne, telefonisk borgerbetjening og digital selvbetjening. Især sidstnævnte er blevet vigtigere og vigtigere de senere år.

Siden 2008 har vi arbejdet tæt sammen med Københavns Borgerservice om at udvikle brand, servicekoncept og fysiske rammer, der svarer til den offentlige service i dag.

Blandt de vigtigste udfordringer har været at udvikle et nyt brand og et fælles værdisæt, der binder serviceoplevelsen sammen, uanset om man bliver betjent i telefonen, på nettet eller i et borgerservicecenter. Derfor har inddragelsen af medarbejderne bredt i organisationen været helt central i udviklingen af borgerservices’ brand.

Det nye indretningskoncept til borgerservicecentrene udtrykker den blanding af personlig og imødekommende betjening og effektiv selv- og medbetjening, der er kernen i borgerservice i dag.

Gå til hjemmeside

Vil du vide mere?

Kontakt kreativ diretør Morten Kold:

mk@2plus1.dk, 31 38 42 97

Relaterede cases